Etiketter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 4 januari 2011

Små glimtar från mitt sovrum

Den här härliga Gustavianska sängen har jag haft i många år,jag beställde den & en byrå och två nattduksbord .
Hela sängen är handgjord ,allt är utskuret för hand och även målad för hand.
Den heter Signum Gustavus .Jag älskar designen av den!





Ni har nog förstått att jag gillar Barock kronor & stuckaturer .
Den här lampan hänger ovanför sängen i sovrummet.


Den här Shabby hyllan är dekorerad med ting som betyder mycket för mig ,  gissa varför?




Stuckatur i taket igen :)


Mina kläder måste ju få vara någonstans också,och då trollade vi till en skjutdörrs garderob från Lumi till mig.



När jag ändå beställde tapeterna ,så passade jag på att beställa 5 meter tyg,det blev en gardin & ett antal dukar plus en plös.


1 kommentar:

  1. Hello,

    Very very nice blog and one of the things kept me smiling during the very difficult times of relocating to Sweden. Thanks! You have warmed up my winter.

    I have a question about the Signum Gustavus bed that I hope you can answer. Is this bed solid wood? Can you figure out its composition?

    Many thanks

    Kitty


    SvaraRadera